Headerafbeelding

Nieuws

Samen voor een optimale dienstverlening

Wij van Qwezz werken voor een optimale dienstverlening graag samen. Deze week willen wij jullie voorstellen aan Robert van Rijswijck van Rocom. Al vanaf 1990 levert Rocom communicatiesystemen bij zakelijke klanten in Zuid Oost Nederland.

“In 1987 ben ik in de telecomwereld terecht gekomen. Dit was als technicus in de draadloze techniek zoals mobilofoons en draagbare telefoons. De markt van telecommunicatie is in 1989 geprivatiseerd en niet veel later, begin 1990, ben ik met Rocom gestart. Momenteel zijn we naast de gebruikelijke dienstverlening bezig met onze verhuizing: Vanaf 23 april 2018 zijn wij te vinden op Keizersveld 47 in Venray. We willen ons meer tussen de Venrayse bedrijvigheid vestigen.”

“We leveren aan zakelijke klanten van 10 tot 200 werkplekken. Om hen zo goed mogelijk te helpen gaan wij op de klant zijn stoel zitten en denken we vanuit hun organisatie: hoe kun je hier het beste communiceren? Daar zoeken wij de producten bij die wij in ons portfolio hebben en die zo goed mogelijk bij de klant passen. Denk daarbij aan vaste en mobiele telefonie, maar bijvoorbeeld ook aan glasvezelverbindingen.”, aldus Robert. De lijfspreuk van Rocom is dan ook ‘We connect our customers with their customers.’

Rocom is een totaalpartner voor haar klanten. “Wij willen een aanspreekpunt zijn voor onze klanten. Waar wij naartoe streven is goede service verlenen met een helpdesk die 24/7 bezet is. Optimale en persoonlijke hulp voor onze klanten. Dicht bij klanten staan. Zo staat Qwezz er ook in.” En daar zit de klik tussen Qwezz en Rocom, want als het om IT gaat zoeken we beide naar een partner die dezelfde kwaliteit en service biedt. “In het geval van een klant met de behoefte aan een IT omgeving zoeken we daar een partner voor en die hebben wij gevonden in Qwezz. Rocom heeft een medewerker ict in dienst, maar die moet zich vooral kunnen richten op onze core business. Richting onze klanten is ICT voor ons belangrijk. In huis moet de omgeving goed draaien en bij onze klanten moet het werken. We willen gewoon tevreden klanten. Qua denkwijze zoeken wij een partner die op hetzelfde niveau zit, met een zelfde visie op de toekomst. Een partner waar wij op kunnen vertrouwen - Qwezz. Als een van onze klanten met een flinke storing zit dan pakken we dat samen op. We zijn beiden voortvarend.

Robert ziet allerlei zaken voorbij komen tijdens zijn werk. “Er zijn veel cowboys actief in de telecommarkt. Ze kennen de klanten niet. Deze worden telefonisch benaderd en krijgen via die weg op agressieve wijze een voorstel voorgeschoteld. Er worden kortingen beloofd die achteraf niet worden nagekomen. Daarnaast verlengen zij contracten voor één of meerdere jaren zonder dat de klant hier vanaf weet. Dan verwijzen ze naar een e-mail die nooit verstuurd is. Recent is er een motie aangenomen die dit soort praktijken aan banden moet gaan leggen. Binnenkort zal voor dergelijke zaken getekend moeten worden door de klant. Dat zie ik als een grote vooruitgang.”

Voor een eerlijk en passend advies kun je Robert natuurlijk rechtstreeks benaderen (www.rocom.nl) of raadpleeg Paul van Qwezz.

Terug naar overzicht