Headerafbeelding

Klanten over Qwezz Cloud

't Kienderbènkske

Mei is de maand waarin wij onze klant ’t Kienderbènkske introduceren. Wij spraken met Ruben Wijnen, Eigenaar.

“Wij zijn een kinderopvangorganisatie. Wij verzorgen de opvang van kinderen in de leeftijd van nul tot twaalf jaar. Dit doen wij verspreid over dertien locaties binnen de gemeente Bergen, Limburg. De ruimtes die wij aanbieden in onze locaties onderscheiden ons. Deze zijn dubbel zo groot als wettelijk wordt voorgeschreven. De meeste opvangorganisaties werken met veel kleuren in de ruimtes ter decoratie. Kleur zit hem bij ’t Kienderbènkske in het speelgoed; de ruimtes zelf zijn in neutrale kleuren gehuld. Anders worden de kinderen te veel geprikkeld. Wij willen de kinderen zo min mogelijk door de omgeving prikkelen. In plaats daarvan willen wij dat juist doen met de activiteiten die we aanbieden. Daarnaast zien zowel de ouders als de kinderen ’s morgens dezelfde vaste gezichten als ’s avonds. Wij zetten geen uitzendkrachten of vakantiekrachten in, waardoor de ouders weten welke medewerkers zij zullen gaan zien.”

“ICT speelt een steeds grotere rol.”, aldus Ruben Wijnen. “Wij zijn snel gegroeid - van één naar dertien locaties in tien jaar tijd. Daardoor merk je dat ICT steeds belangrijker wordt. Zeker in de communicatie met ouders, maar ook in de communicatie tussen de locaties onderling. En ten slotte natuurlijk ook tussen het hoofdkantoor en de locaties. De werkplekken van het hoofdkantoor zitten in de cloud. De verschillende locaties maken gebruik van het Seafile programma, aangeboden door Qwezz.” Met Seafile kan op alle locaties in bestanden worden gewerkt. Deze kunnen vervolgens centraal opgeslagen worden. De medewerkers van ’t Kienderbènkske kunnen elk met een eigen account, afzonderlijk geautoriseerd, in de bestanden werken.

“Voorheen hadden wij een server in eigen beheer. Daarvoor moest ons personeel altijd op de locatie zijn om in te kunnen loggen. Afnemen via Qwezz biedt veel vrijheid om op elke gewenste locatie te werken. Daardoor hebben onze medewerkers, met name die op het hoofdkantoor, de mogelijkheid gekregen zelf hun tijd in te delen. Buiten kantoortijden kan dit nu ook en dat op iedere gewenste locatie.”

 

Terug naar overzicht