DAL Advies
Wie zijn jullie en wat doen jullie?
De drie zakelijke partners Jan van Dijck, Maurice Achten & Peter Lenders besloten in 2008 samen te gaan werken onder de naam Van Dijck Achten en Lenders (Hierna: DAL-advies). Allen hebben een achtergrond in de accountancy. Wat meteen opvalt aan de werkwijze van DAL-advies is dat het cijfermatige slechts een (wel belangrijk) onderdeel is van de dienstverlening. Uiteraard blijven cijfers belangrijk als basis voor de verdere dienstverlening, maar door de reeds opgedane kennis en ervaring van de partners kunnen ze zich tevens goed inleven in de onderneming van de klant. Denk hierbij bijvoorbeeld aan managementondersteuning, financieringen, marketing, bedrijfsvoering en personeelszaken. En – indien gewenst – ook aan zaken als testamenten en huwelijkse voorwaarden behorende tot de privé-situatie.
Wellicht vraagt u zich af waarom DAL-advies zo’n breed dienstenpakket heeft. “De ervaring is dat het bij de klant meer gaat om het heden en de toekomst. Over het algemeen zijn standaard accountantsproducten zoals een jaarrekening statistische documenten. Uiteraard niet onbelangrijk maar in feite zijn dit soort documenten zoals een van onze klanten het pleegt uit te drukken geschiedenisboekjes. Weliswaar belangrijke geschiedenis van waaruit de klant vooruit kan kijken”, aldus Peter Lenders van DAL-advies.
Welke rol speelt ICT in jullie organisatie en op welke wijze draagt Qwezz daaraan bij?
De rol die Qwezz vervult voor DAL-advies is zeer belangrijk: “Wij zijn tijdens onze dagelijkse bezigheden sterk afhankelijk van een probleemloze toegang tot onze applicaties en data, waarvoor Qwezz met haar systemen en Cloud-omgeving garant staat.”
Hoe zijn jullie bij Qwezz terecht gekomen?
Ten tijde van de opstart van DAL-advies werd er gewerkt met servers. “Op enig moment waren onze servers aan vervanging toe waarbij wij voor de keuze stonden om opnieuw in servers te investeren of om een dienst af te gaan nemen in een cloud-omgeving.” De keuze was volgens Peters Lenders snel gemaakt waarbij het aspect ontzorging de doorslag gaf. Een bijkomend voordeel was het regionale- en kostenaspect: “We hebben destijds voor Qwezz gekozen vanwege het ontzorgende effect. Daarnaast vanwege de regionale setting en de kostenafweging. Het regionale aspect gaf een prettig gevoel gezien landelijke spelers in onze ogen formeler en afstandelijker zijn. Na de aanloopproblemen die elk nieuw systeem kent, kan ik zeggen dat we achteraf geen spijt hebben gehad van onze keuze destijds. Zonder Qwezz zou de veiligheid van onze systemen minder gegarandeerd zijn en dat zou een risico betekenen voor zowel ons als onze klanten..”
“Ten slotte willen wij meegeven dat het feit dat Qwezz haar 10-jarig jubileum mag vieren een teken is dat zij terecht een plek hebben veroverd in de regio. Qwezz speelt goed in op nieuwe ontwikkelingen en dat maakt ons een tevreden klant”.