Mongozo
Wie zijn jullie en wat doen jullie?
“Mongozo is een biermerk met verrassend bijzondere smaken zoals banaan, mango, ‘gewone’ pils én het pronkstuk kokos. De naam Mongozo is gebaseerd op de taal van het Afrikaanse Chokwe-volk en betekent ‘proost’”, aldus Jan Fleurkens van Mongozo. De exotische bieren van Mongozo zijn verkrijgbaar in ruim 40 landen wereldwijd. Buiten Europa zijn ze onder andere te vinden in Mexico, China en Taiwan. Tevens opvallend aan de bieren van Mongozo is dat de pils en het witbier biologisch, glutenvrij én Fair Trade zijn. De fruitbieren zijn Fair Trade gecertificeerd. Mongozo ziet graag dat exotische fruitbieren gedronken worden uit exotische glazen en heeft dan ook speciaal voor de kokos-variant een kokosnoot-glas op de markt gebracht. De gedachte hierachter is ‘zien drinken, doet drinken’. Denk hierbij aan een setting op een festival of aan het strand.
Welke rol speelt ICT in jullie organisatie en op welke wijze draagt Qwezz daaraan bij?
Gezien Mongozo internationaal georiënteerd is, is communicatie essentieel. De medewerkers willen goed en snel kunnen communiceren, zowel intern als extern, ongeacht waar de personen zich bevinden. “De voordelen die wij ervaren bij Qwezz zijn stabiliteit van het netwerk, een snelle communicatie én een goede service op het moment dat zaken even niet goed gaan. Als dingen gaan zoals ze moeten gaan voor een goede prijs, gaan we daar niets aan veranderingen”.