Wapenmakerij Hendrix
Deze maand willen wij jullie voorstellen aan Silvie Kempen van Wapenmakerij Hendrix. “Wij verkopen jachtwapens, pistolen, revolvers, munitie, schutterijwapens, luchtbuksen en toebehoren. Mijn schoonouders zijn hier begin jaren ’80 mee begonnen. In 2000 zijn we verhuisd naar een nieuwe locatie en in 2006 hebben wij het bedrijf van hen overgenomen”. De winkel is gespecialiseerd in jacht en schietsport en beschikt over een grote werkplaats voor de reparatie en het aanpassen van wapens.
“Wij onderscheiden ons door alles op één locatie aan te bieden; de werkplaats en de winkel, maar ook een schietbaan en een schietbioscoop. In een schietbioscoop worden films gedraaid voor jagers, sportschutters, etc. en die kunnen daarop schieten.” Schutterijbuksen worden in huis gemaakt. “Dit is allemaal handwerk en gebeurt voor schutterijen in Zuid Nederland en Belgisch Limburg. Onze klanten zijn met name particulieren en verenigingen.”
ICT speelt een grote rol bij Wapenmakerij Hendrix. Er komt veel wetgeving bij kijken en die bepaalt onder andere dat alles geregistreerd moet worden. “Alle wapens en munitie die ingekocht worden, moeten geregistreerd worden. En zo ook alles wat verkocht wordt. Iedere maand dienen wij melding te maken aan de politie van de verkochte items.” ICT is dus vooral op het administratieve vlak van groot belang. “Daarnaast draagt het bij aan de bereikbaarheid. Denk bijv. aan onze website en onze cloud omgeving waarin alle administratie is opgeslagen.” Dit draagt allemaal bij aan de continuïteit van het bedrijf.
“Als alles op het vlak van ICT goed geregeld is, zorgt dat ervoor dat wij geen stress hebben.”, aldus Silvie Kempen. “De PC’s moeten draaien als de winkel open is. Iedere klant heeft een jachtakte of een verlof en dat moet gecontroleerd worden bij de verkoop van wapens en munitie. Het moet gewoon werken, klaar.” Vanaf de laptop wordt ook op andere plekken dan de bedrijfslocatie gewerkt. “Overal ter wereld waar ik ben, en verbinding heb, kan ik inloggen.”
“Ik vind het belangrijk dat op moment dat ik een vraag stel aan onze ICT leverancier dit probleem meteen opgelost wordt. Wij zijn pas net klant en hebben een zeer goede ervaring met Qwezz tot op heden. Iets anders kan ik er niet van zeggen.”